HunHír.info

2017. Álom hava 11. nap, Gilvád napja.

Miért igenis megoldás a halálbüntetés visszaállítása?

2012. november 20. 13:38
Ifj. Tompó László - Hunhír.info

alkotmanymod.jpgKülönösebb kriminológiai képzettség nélkül is belátható, hogy a devianciák egyre erősbödő elterjedése miatt mennyire jogos a halálbüntetés visszaállítására irányuló akarat. Mégis sokak szerint (amint a Magyar Nemzet 2012. november 16-ai számában Lackner Dávid írja) az a „bosszú” és a „halál kultúrájának" elfogadását jelenti, holott az emberi lét a kegyelmen és az életen alapul, ezért ezúttal szükségesnek tartjuk ismételten megvilágítanunk, hogy miért igenis megoldás a halálbüntetés visszaállítása?

Magyar Menedék - Migránsokk

Elöljáróban: az említett lapszámban a halálbüntetést elutasító – Móricz Zsigmondra, Albert Camus-re és Dosztojevszkijre hivatkozva – azt állítja, hogy „az életet mindenek felett állónak kell tekintenünk”, amelynek elpusztítása minden körülmények közepette gyilkosság, ha etikai megfontolások szerint járunk el, következésképpen „az élet feletti ítélkezést nem szabad az emberre bíznunk semmilyen esetben sem, mi ugyanis esendők vagyunk, a tévedhetetlenség senki esetében nem áll fenn, a kivégzés után viszont a korrigálás lehetősége ki van zárva”.

Először is szögezzük le azt, amiről az iménti fejtegetés megfeledkezik. Noha belsőnkről végső és örök ítéletet valóban csak a bennünket megteremtő Örök Bíró mond ki (így halálos ellenségeink lelki üdvéért is imádkoznunk kell!), azonban az Ő elménkbe és szívünkbe vésett erkölcsi törvényeit a közjó fenntartása érdekében megőrizni és megőriztetni hivatott emberi bíró köteles a külsőről is ítélni. Mindazonáltal a lelkeket az üdvösség útjára léptető Anyaszentegyház mégsem hirdette soha senkiről a tévedhetetlenség igényével, hogy elkárhozott (maga Jézus Krisztus is csak iskarióti Júdással tette ezt). Olyannyira nem, hogy például akadt egy életszentség hírében álló főpap a jakobinus diktatúra alatt, akinek szentté avatását azért állította le Róma, mert egy köztörvényes sorozatgyilkosra, akit nyaktilóval való kivégzése előtt sírva kért bűnbánatra s az ezt megtagadta, fejét lehullása után a tömegnek felmutatva azt kiáltotta, hogy „íme egy elkárhozott!”.

Másodszor, amint a büntetőjog szaktekintélyei közül Angyal Pál megállapította, a halálbüntetés abból a természetjogi tételből következik, hogy a földi igazságszolgáltatásnak a törvényes rend fenntartása érdekében joga van olyan büntetés alkalmazására, amely feltétlenül alkalmas a bűnözéstől való visszariasztásra, már pedig vannak esetek (gondoljunk csak a közelmúltból Bándy Kata vagy Szita Bence bestiális meggyilkolására!), amikor csak a halálbüntetéstől és a végrehajtásától való félelem alkalmas egyedül az egyre tömegesebb sorozatgyilkosságok megakasztására. A mégoly esendő emberi bíró, ha a halálos ítéletet kihirdeti, azt a tévedhetetlen Örök Bíró által kijelölt törvények alapján köteles tenni, miután meggyőződött arról, hogy az így közveszélyessége folytán elítélt evilági életében mindvégig elutasította a „korrigálás” lehetőségét, anélkül azonban, hogy örök sorsáról (a pokolba, a tisztítóhelyre vagy a mennyországba kerüléséről) döntene.

Mellesleg a katolikus teológia legnagyobb szaktekintélye, Aquinói Szent Tamás is jogosultnak tartotta a halálbüntetést, amiért a megsértett közrend, az emberi béke fenntartása és a további bűntettek megakadályozása céljából a társadalomból a közveszélyes tag erőszakos eltávolítása éppúgy szükséges, mint ahogyan az emberi testből a beteg testrész kivágása az egész fenntartása céljából. Következésképpen a valaha keresztény Európában egyáltalán nem volt ismeretlen a halálbüntetés. Bizony már akkor is voltak esetek bőven, amikor kizárólag a halálbüntetés és az attól való félelem bizonyult alkalmasnak a bűnözés meggátolására, amikor az ártatlan önvédelemből kényszerült fegyvert fogni gyilkosaira. Ráadásul akkor a jóval kisebb bűnöket is könyörtelenül megtorolták, így Szent László király a tyúklopót egyenesen karja vagy nyelve, füle, orra levágásával büntette, vagy ha védelmet nyújtó templomba menekült, megvakításával.

Mindemellett nálunk valaha a halálbüntetést csak a felségsértők, közgyilkosok, a hadviselés érdekei ellen vétőkkel, az állami és társadalmi rend súlyos megbontóival szemben alkalmazták. Ezzel is mutatva, mennyire jogtisztelők vagyunk, tudván Kun András minoritával (válaszul arra a kérdésre, mit keres reverendáján a rózsafüzér mellett a revolver), hogy „a szeretet ölelni, de ölni is tud, ha kell”, így tehát, szemben a humanista széplelkek szenvelgéseivel, igenis megoldás a halálbüntetés visszaállítása.

Nemzeti Bulvár

Legfrissebb hírek

Az elmúlt 24 óra hírei

könyv rendelés

Az új ember - Mary RodwellAz új ember
Könyv - Bolti ár: 5 990 Ft
Internetes ár: 5 391 Ft
10% internetes kedvezménnyel
Egy új világrend felé - Tóth Gy. LászlóEgy új világrend felé
Könyv - Bolti ár: 2 490 Ft
Internetes ár: 2 241 Ft
10% internetes kedvezménnyel
A székely hadosztály - Szent Kereszthegyi Kratochvil KárolyA székely hadosztály
Könyv - Bolti ár: 2 800 Ft
Internetes ár: 2 380 Ft
15% internetes kedvezménnyel
A rovás jelrendszer lelke - Juhász ZsoltA rovás jelrendszer lelke
Könyv - Bolti ár: 1 990 Ft
Internetes ár: 1 791 Ft
10% internetes kedvezménnyel
Auschwitz parancsnoka voltam - Martin BroszatAuschwitz parancsnoka voltam
Könyv - Bolti ár: 3 990 Ft
Internetes ár: 3 591 Ft
10% internetes kedvezménnyel

Magyar Menedék Könyvesház

hunhir_tudosito

Mai napra rendelt

...betevő falat:


...népszokás:

Programajánló

    A HunHír barátai

    Legolvasottabb hírek

    HunHír-Tudósító

    Képtárak

    Felhívások

    Közlemények


    Az oldalon található audió, vizuális tartalmak illetve cikkek, és egyéb szövegek a szerkesztők tulajdonát képezik. Kizárólag a szerkesztőség írásos beleegyezésével másolhatók, sokszorosíthatók és terjeszthetők.
    © 2002-2017 Rockszerda
    Kapcsolat * Impresszum * Hirdetési ajánlat