Megérkezett hát honunkba Elie Wiesel. Rögvest föl is szólalt az egykor szebb napokat látott Parlamentben, s lobbizott az ún. „holocaust-tagadás” ügyében. Mármint azért, hogy aki „holocaustot” tagad, az kerüljön dutyiba. Elhozta hát közénk Elie Wiesel a „béke üzenetét” – ahogy a pici feldmájer mazsihisz-führer fogalmazott.
Ha már a „békét” említettem – hát nem volt valami zökkenőmentes ennek a Wiesel-látogatásnak a megszervezése. Legalábbis a Szombat című zsidó újság internetes kiadása szerint. December 9-én jelent meg a www.szombat.org honlapon Szegő Péter írása a látogatás előzményeiről. Azt eddig is tudtuk, hogy a Chábád Lubavicsi Mozgalom magyarországi megjelenésének huszadik évfordulója alkalmából az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) hívta meg Elie Wieselt. Köves Slomó, az EMIH vezető rabbija szerint a Chábád és vele együtt az EMIH küldetése az, hogy a zsidóság autentikus értékeit „kompromisszumok nélkül közvetítse a modern világ eszközeivel”. Elie Wiesel pedig ugye autentikus értékeket közvetít, tudjuk jól.
Köztudott, hogy az EMIH és a mazsihisz kapcsolata – eufémisztikusan szólva – nem éppen felhőtlen. Durvábban fogalmazva: rühellik egymást. Wiesel meghívását az EMIH kezdte szervezni, s amikor már a szervezés előrehaladott állapotban volt, s az EMIH az Országgyűlést is megkereste, akkor jelentkezett be a mazsihisz, hogy ők is betársulnának a szervezésbe. Nem akartak kimaradni a jóból. Az EMIH vezető rabbija, Köves Slomó úgy gondolta, hogy felül kell emelkedni a nézeteltéréseken, ezért a mazsihiszt is bevették – ismétlem: kérésükre – a szervezők közé harmadiknak (a második az Országgyűlés Emberi Jogi Bizottsága). Igen ám, de a mazsihisz furfangos urai, a feldmájer-zucker tandem ezt megelőzően saját akcióba kezdett. A www.szombat.org írása szerint a mazsihisz megpróbálta „megfricskázni” az EMIH-et. Miután Elie Wiesel elfogadta az EMIH meghívását, és Köves Slomó vezető rabbi hozzálátott a parlamenti konferencia szervezéséhez, a mazsihisz hiú führerei a Zsidó Világkongresszuson keresztül szintén megkeresték Elie Wieselt. Hogy ők lehessenek a meghívók. A nagy ember azonban nem foglalkozott a feldmájer-zucker törpe tandemmel: egyszerűen az EMIH-hez irányította őket. A sikertelen akció után nem maradt más, a két hitközség vezetői leültek egy közös ebédhez, s megállapodtak abban, hogy a mazsihisz is részt vesz a szervezésben. Hát megint tanultunk valamit arról, milyen lélek lakik zucker gerzsonékban. Még a saját fajtájukon is átgázolnának.
Wiesel programjának egy részén már túl vagyunk. Szerdán találkozott gordon bajnaival, felszólalt a Parlamentben rendezett magyar-zsidó konferencián, majd este jótékonysági vacsorán vett részt. Csütörtökön Sólyom Lászlóval találkozik a béke hírvivője, aztán „holocaust”-túlélőkkel ebédel, este pedig a Hetek Közéleti Klub meghívására tart előadást.
Köves Slomó szerint ezzel a programmal Wiesel három csoportot szólít meg „a béke üzenetével”: a politikusokat, a zsidókat és a társadalom egészét, amelyben „nagyon fontos szerepe van a keresztény értékeknek és így esett a választás a Hetekre”. Ez felettébb érdekes okfejtés. A Hetek című nyomdai termék köztudottan a Hit Gyülekezete nevű szekta szócsöve. A „társadalom egészét” tehát úgy lehet megszólítani wieseli békeüzenettel, ha a keresztény értékeket képviselő szekta klubjában beszél a jeles férfiú? A történelmi egyházak – tehát a keresztény egyházak – nem számítanak? Azokat nem szólítja meg a nagy ember? Csupa költői kérdés.
Miért éppen Németh Sándor hitgyülije lett a „kiválasztott”? Tudom, ostoba kérdés. Ez a Németh idén megkapta már a pici feldmájertől a Magyarországi Zsidókért elnevezésű díjat. Két napja, december 8-án pedig Izraelben vett át újabb kitüntetést a hitgyülis próféta: az izraeli parlament – tehát a Knesszet – és a Zsidó Világkongresszus közös díját idén ő kapta meg. Azért, mert rendületlenül küzd az antiszemitizmus ellen, s rendületlenül kiáll Izrael mellett. Hát ezért lett a „kiválasztottak” által „kiválasztott” a Németh-féle szekta. Az izraeli díjátadás kapcsán egyébként a Jerusalem Post című izraeli lap Európa egyik vezető embereként aposztrofálta a szektafőnököt. Azért ez túlzás.
Hát ilyen törekvések mentén állt össze ez a Wiesel-program, amelyben egy cionista – magát kereszténynek valló – szekta képviseli a többségi, keresztény társadalmat. Én azért még bevettem volna a buliba a rabbi kinézetű gabor iványit is.
Zárásul nem állhatom meg, hogy a hitgyülis Izrael-imádatot ellensúlyozandó ne idézzek egy tavaszi interjúból. Ugyancsak a www.szombat.org honlapról. Schiff András, a világhírű zsidó zongoraművész áprilisban nyilatkozott a lapnak, s kifejtette, hogy miután több évtizeddel ezelőtt – még jócskán a Kádár-érában – elhagyta Magyarországot, miért nem Izraelben telepedett le.
Íme Schiff magyarázata:
„Hovatartozásom egyértelmű, zsidó vagyok, aki véletlenül Magyarországon született. Na mármost, egy zsidót Izraelben tárt karokkal fogadnak, ennek az országnak az a lényege, hogy minden hitsorsost befogad. Ennek ellenére soha nem gondoltam arra, hogy Izraelben éljek. Nekem Európa mindennél fontosabb, ebben a kulturális humuszban létezem. Gyakran voltam Izraelben – bár az utóbbi időkben ritkábban -, és minden alkalommal rendkívül vegyes és felkavaró élményt kaptam. Azzal a politikával, amelyet ott évek óta gyakorolnak – egészséges lelkiismeretű ember nem azonosulhat. Ezért tartottam fontosnak, hogy – Daniel Barenboim meghívására – múlt júniusban Ramallah-ban is tartottam egy hangversenyt.” Tiszta, világos beszéd: egy „egészséges lelkiismeretű” ember szavai. Nem is fogja soha kitüntetni a mazsihisz, vagy a Knesszet.
F. M. – HunHír.Hu